21 de des. 2008

Bolívia en família. Turisme i expedició als Andes.

L'estiu del 2.006 vaig anar a Bolivia. ¡Crec que ha estat el gran viatge de la meva vida!
Vam estar un any sencer de preparatius: mirant mapes, controlant els materials necessaris i, tot... amb molta il.lusió per part de tots.

Ho vam fer "en familia", i això vol dir sis persones: el meu marit i jo, els nostres dos fills i les dues joves.
El viatge va tenir dues vertents, una: la turística, i dues, l'objectiu més important: pujar muntanyes de cinc i sis mil metres. (Jo m'aconformava amb la part turística i pensava quedar-me a La Paz mentres fossin a la muntanya però... un cop allà, vaig pujar fins al camp base a 4.720 metros)
La part turística era la primera: Llac Titicaca, Isla del Sol, Salar d'Uyuni, Isla del Pescado, llacunes, deserts i volcans, les pistes d'esquí de Chacaltaya i les excavacions de Tiwanaco. Havia de servir per l'aclimatació a l'alçada ja que només baixar de l'avió a l'aeroport d'El Alto, poses els peus a terra i ja estàs a 4.000 metres.
Llac Titicaca a 4.000 mt

Muntanyes de 6.000 mt




Salar d'Uyuni, desert de sal de 10.000 km2 d'extensió situat a 4.000 mt d'alçada.





Isla del pescado coberta de cactus de grans dimensions.

Laguna Hedionda

La part de la muntanya es tractava d'anar a la regió del Condoriri -a la Cordillera Real-, instal.lar-nos al camp base i pujar muntanyes de cinc i sis mil metres; cims: Àustria, Tarija, Pequeño Apamayo, o el mateix Condor, depenent del temps i de l'aclimatació. En teoria encara ens quedarien uns dies per canviar de zona i intentar pujar al Huayna Potosí que supera els sis mil. (Ja he dit abans que aquest objectiu no era pas per a mi)

Camp base del Condor a 4.720 mt

La preciosa muntanya del Condor

Ascensió al pic Tarija i Pequeño Apamayo. El meu fill Bernat

El meu fill Roger

El meu marit pujant al cim de l'Àustria

Es pot llegir la crònica sencera i veure totes les fotos a l'adreça: http://www.foro4x4.com/foro/index.php?topic=15565.0
topic=15565.0

Montse

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada